maandag 5 november 2012

#zever

My kingdom for a team! King George is niet meer. 's Lands op één na meest geliefde coach (na Paul Put), is door zijn club de laan uitgestuurd. Zijn club is toevallig ook mijn club. Jawel, ergens links in mijn borstkas klopt een blauw-zwart hart. Dus ik zou minstens verontwaardigd moeten zijn, naar links en rechts roepen dat het een vuile geldwolf is, een jobhopper met een weinig indrukwekkend palmares. Wat won hij de laatste 20 jaar ?!

Nee, geen Turks fruit.

Alleen vind ik het zo goedkoop om die niet-zo-arme George aan te vallen alsof hij u persoonlijk bedrogen heeft. Iedereen die voetbal nog maar met een half oog volgt, zelfs Severine Doré, wist al vanaf zijn aanstelling dat dit het grote gevaar was: één slechte periode en hij zou vliegen. Een man die de beste generatie Rode Duivels laat vallen voor Club, daar heb je zelfs als rabiate Clubsupporter weinig begrip voor. Tenzij je faalangst hoog in het vaandel draagt.


Naast Mario.

Op de site van Sporza zijn ze zo handig om een twitterfeed te publiceren die een bepaald topic volgen. De hoeveelheid flauwe grappen en gespeelde verontwaardiging die ik daar vandaag al las... het equivalent van 3,6 zaalshows van Geert Hoste. Ik weiger ze te quoten of te re-f-ing-tweeten. Dus om ze te pesten duw ik ze nu in hokjes:


1. Linkers



2,5 Miljoen ontslagpremie. En de arbeiders van Ford Genk? # Leekens.  Goed gesproken, nobele onbekende. U hebt in exact 68 tekens en ik schat 15 seconden wereldkundig gemaakt dat je én sympathie voelt voor de gedupeerde arbeiders in Genk én diep misprijzen voor iemand die een vette clausule in zijn contract had. Bedankt om uw gevoel voor actualiteit zo kunstig aan ons mede te delen. Ik voel dat u de nieuwe messias bent, dat u rondloopt op een wolk van welwillendheid, snuggere opmerkingen uitdelend aan de mindergeïnteresseerden. Uw geste is een pak hartverwarmender dan de 0 tekens en 2 seconden die ik nodig had om op 'vind ik leuk' te klikken onder Leekens neukt Genkse Ford-arbeiders.

NSFW (net als George)


En door bewust 'u' te gebruiken, kom ik uit bij...


2. Beleefde mensen


Les één van Gerechtvaardigde Boosheid Via Twitter Enzo: sla niet met je vuisten op het klavier, hoe kwaad je ook bent. Les twee: zet hier en daar een leesteken en hul je in de mantel der beleefdheid. Spui vervolgens de grootste platitudes ter wereld de ether in en voel je droog en veilig als in een tampax-reclame. Je bent immers beleefd door te vousvoyeren en dat dwingt respect af. En dit zijn nog altijd de jaren '50.

'Gij daar, rosse. Zou ge ni beginnen roken!?'


Ge zijt nen dikke loser of U bent een waardeloos sujet? In het laatste geval doe je gewoon te veel moeite voor wat blijkbaar geen prachtexemplaar van de menselijkheid is. Welkom op het internet waar het wemelt van de mensen die denken dat ze iets deftig te melden hebben. Moving along...

3. Te simpel


Neem George Leekens. Neem 90% (van zijn uitspraak). Neem 2,5 miljoen (zijn massief-gouden parachute).

Shit.

Waag je aan cijfers en letters voor beginners -Walter de Meyere was de andere naast Zaki. Graag gedaan- en begin te twitteren. Ik probeer:
- Na 32 minuten was elke Bruggeling op het veld nog 10% van de ploeg # Leekens
- met 90% van zijn 2,5 miljoen kan je 160 ton pistachenoten kopen in zakjes van 100 gram.  # Leekens
- Met de letters van George Leekens kan je andere woorden vormen. # Geen EK ...ros geel

Proficiat, je kan hoofdrekenen.

Soit, op naar de volgende trending topic. #JosHeyligenNaarBrugge ?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten